‌بارجین ما

(- پیامبر اکرم (ص) :«طلب علم بر هر مسلمانی واجب است ، همانا خدا جویندگان علم را دوست دارد . » (اصول کافی ج1/باب دوم/ص35)
‌بارجین ما
این وبلاگ خبری از زیر مجموعه های شبکه مجازی "میبد ما"است و هدف ما درج واقعیات کشور، استان و شهرستان میبد و محلات آن به خصوص بارجین می باشد.
درج هرگونه خبر از این وبلاگ با نام سایت مجازی" میبد ما "و آدرس اینترنتی www.meybodema.ir امکان پذیر می باشد.
عزیزان خواننده می توانند توسط ایمیل بارجین ما به آدرس barjinema@yahoo.com با ما ارتباط برقرار نمایند.
پیوندهای روزانه
بایگانی
پیام های کوتاه
مجلس‌نما، پویش ملّی و مردمی شفافیت داوطلبانه نامزدهای نمایندگی مجلس
آخرین نظرات
سه شنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۱، ۰۸:۰۵ ق.ظ

نکاتی چند پیرامون کلاه برداری های اخیر


4. در پایان هم نکته ای را باید به مسئولین امنیتی بانکها و متولیان کارتهای بانکی متذکر شد که اینگونه کلاه برداری ها نشان از وجود حفره ی امنیتی و یا همان باگ، در سیستم بانکی دارد که این کلاه برداران توانسته اند آن را شناسایی کرده و از این نقص برای ضربه زدن به امول مردم سوء استفاده کنند.

 

 

بسمه تعالی

نکاتی چند پیرامون مطالب قبلی

در مطلب قبلیمان درمورد کلاه برداری های پیامکی و تلفنی که اخیرا به میبد هم رسیده است؛ از یکی از همشهریان عزیز خاطره ای را نقل کردیم که نشان از هوشیاری ایشان در برابر چنین افراد کلاه برداری داشت.

اما همیشه اینطور نخواهد بود و ممکن است افراد کلاه بردار از ترفندهای جدیدتری برای این مدل کلاه برداری ها استفاده کنند و خدای ناکرده از مردم دزدی نمایند.

برای همین هم لازم دیدیم به همین بهانه نکاتی را به همه ی خوانندگان از باب پیشگیری، متذکر شویم.

1. عمده روشی که کلاه برداران برای گول زدن مردم از این طرق استفاده می کنند، مژده ی برنده شدن در قرعه کشی بانک یا شرکت خدمات دهنده ی تلفن همراه و ... است. که برای پیشگیری و مقابله با این حیله بهترین راه مراجعه به سایت شرکت یا بانک مذکور یا تماس با دفاتر معتبر خدماتی آنان است.

2. برای واریز وجه به حسابهای دارنده کارت بانکی تنها چیز مورد نیاز، شماره ی 16 رقمی کارت است. قطعا درخواست مراجعه به خودپرداز و گرفتن موجودی و یا هرگونه تراکنش دیگر از طرف تماس گیرنده، برای هک کردن حساب شما است.

3. در برخی از موارد که از طریق ایمیل هم ممکن است چنین کلاه برداری هم انجام شود از به اصطلاح برنده جایزه درخواست می شود که برای هزینه حمل و نقل و یا انتقال وجه، پولی را به حسابی که آنها می گویند واریز نمایند.که این هم حیله بوده و قصدی جز اخاذی از شما نیست.شاید مبلغ مورد درخواستی آنان کم هم باشد اما نباید فراموش کرد که:اندک اندک جمع گردد و وانگهی دریا شود.

4. در پایان هم نکته ای را باید به مسئولین امنیتی بانکها و متولیان کارتهای بانکی متذکر شد که اینگونه کلاه برداری ها نشان از وجود حفره ی امنیتی و یا همان باگ، در سیستم بانکی دارد که این کلاه برداران توانسته اند آن را شناسایی کرده و از این نقص برای ضربه زدن به امول مردم سوء استفاده کنند.

.................................................

انشاالله هیچ کس در دام چنین دزدانی نیفتد و هرچه سریعتر باعث و بانیان چنین کلاه برداری هایی به اشد مجازات برسند.

==============================================

مطالب مرتبط:

نظرات (۱)

۲۸ دی ۹۱ ، ۰۹:۳۱ ابوالفضل
وبلاگ زیبایی دارین ممنون میشم من رو هم لینک کنید من شمارو لینک کردم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">