‌بارجین ما

(- پیامبر اکرم (ص) :«طلب علم بر هر مسلمانی واجب است ، همانا خدا جویندگان علم را دوست دارد . » (اصول کافی ج1/باب دوم/ص35)
‌بارجین ما
این وبلاگ خبری از زیر مجموعه های شبکه مجازی "میبد ما"است و هدف ما درج واقعیات کشور، استان و شهرستان میبد و محلات آن به خصوص بارجین می باشد.
درج هرگونه خبر از این وبلاگ با نام سایت مجازی" میبد ما "و آدرس اینترنتی www.meybodema.ir امکان پذیر می باشد.
عزیزان خواننده می توانند توسط ایمیل بارجین ما به آدرس barjinema@yahoo.com با ما ارتباط برقرار نمایند.
پیوندهای روزانه
بایگانی
پیام های کوتاه
مجلس‌نما، پویش ملّی و مردمی شفافیت داوطلبانه نامزدهای نمایندگی مجلس
آخرین نظرات
اقدام اخیر شهرداری میبد جهت ایجاد خیابان در ضلع

غربی گلزار شهدا و قبرستان محله بارجین و تخریب تعدادی از قبور نارضایتی اهالی این منطقه را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار نارین نیوز شهرداری میبد جهت ایجاد خیابان در ضلع غربی گلزار شهدا بارجین اقدام به تخریب تعدادی از قبور اموات مدفون در محل نموده است که این امر نارضایتی تعدادی از اهالی منطقه را در پی داشته است.

یکی از معتمدین محلی در گفتگو با خبرنگار نارین نیوز ضمن گلایه شدید از عملکرد شهرداری میبد اظهار داشت: شهرداری تا به حال هیچ اقدامی در خصوص عمران و آبادانی منطقه بارجین برنداشته و تمام خدمات انجام شده در این محله توسط مردم و خیرین صورت گرفته است.

وی تصمیم اخیر شهردای برای احداث خیابان را در راستای حل مشکل زیرگذر شهر میبد عنوان کرد و افزود این خیابان هیچ فایده و نفعی برای مردم و اهالی بارجین ندارد و مردم محل از تخریب و بی احترامی به قبور امواتشان ناراضی اند.

گفته می شود هرچند دفن میت در این قسمت از قبرستان به ده ها سالها پیش بر می گردد اما تخریب و نمایان شدن برخی اجساد بدون جلب رضایت خانواده هایشان موجب ناراحتی اهالی گردیده است.

ظاهرا رمضان سال گذشته (مرداد ماه سال ۹۱) صورت جلسه ای فی مابین شهرداری میبد و معتمین محلی به نمایندگی از اهالی محله بارجین به امضا رسیده که شهرداری پس از طی مراحل قانونی و تصویب طرح مربوطه نسبت به احداث خیابان در محل اقدام نماید اما این معتمد محلی می گوید: شهرداری میبد به هیچ یک از تعهدات خود در این رابطه عمل ننموده است و پس از گذشت یکسال اقدام به احداث خیابان نموده و به تعدادی از زمین های شخصی و وقفی و قبرستان محل تعرض کرده که طی تماس اهالی با دفتر امام جمعه، فعلا کار متوقف گردیده است.

گویا شهرداری میبد در آن صورت جلسه متعهد شده بود در سه مرحله تا پایان سال ۹۱ نسبت به تامین آجر مورد نیاز حصار کشی گلزار شهدای بارجین و زمین های اطراف آن و حصارکشی زمین ورزش جنب گلزار اقدام نماید که هنوز این امر محقق نشده است.

بنا بر این گزارش پس از گذشت چندهفته از تخریب قسمتی از قبرستان هنوز تعدادی از استخوان های اجساد در محل موجود و نمایان است و علاوه بر مسائل روانی و بهداشتی، چهره ناخوشایندی را به معرض تماشای رهگذران گذاشته است.

همچنین شنیده شده است که خاک جمع آوری شده از این محل به شهرک شهدا منتقل شده و در باغچه های کنار خیابان و در منطقه ای مسکونی تخلیه گردیده که تعدادی استخوان بدن اموات در آن منطقه نیز مشاهده شده است.

نظرات (۵)

باسلام از مردم میبدبخصوص اهالی بارجین این جاده از جایی که قبل بود شهردار محترم می خواست ان را اسفالت کند ولی فضول باشان بارجین ازجمله *****و... چند نفر را مامور کردن تا جاده را ببندند واین جوری اعتراض کردن وبعد از این همراه چند مهندس به شهرداری رفتندوبعدچند جلسه باشهردار ،شهردار موافقت کرد که جاده را از همین جایی که کندن را احداث کند درضمن اگر اهالی بارجین به این مسئله اعتراض نکندقبر که اهالی بارجین به ان اعتقاد دارند را خراب وبه مرور زمان به یاد می رود (درضمن این قسمتی که در حال احداث می باشد درگذشته قبر خان وسیاخان های بارجین می باشد)

پاسخ:
پاسخ: بارجین ما:
دوست عزیز آیا برای گفته های خودتان سندی هم دارید؟
۰۱ شهریور ۹۲ ، ۱۴:۳۲ دل سوخته شهید
جاده ای که احداث شده تاکنون برای نشستن یکدستگاه هواپیمای مسافربری مناسب می باشدوجایی که اکنون کنده شده به وسیله شهرداری خطی بوده است که از قدیم شهرداری برای حصارگلزارکشیده بودکه جوانان بارجین به آن اعتراض داشتندچون که نظیراین جاده درهیچ جای میبد نمی توان پیداکردبه دلیل بزرگی این جاده(برید سرپیچ آن راببینید)واگر شهردار میگوید که چند جلسه بااهالی بارجین داشته است آنجلسات در کجا برگزارشده که هیچ یک ازاهالی بارجین درآن شرکت ندشته اندبه جزچنندنفرکه به قول خودشان خان بارجین میباشندمگردیگرافراددراین شهرآدم نیستند که دیگران برایشان تصمیم گیری میکنند.
با سلام/غلامحسین کرباسچی گزینه جدید شورای منتخب!
۱۸ شهریور ۹۲ ، ۰۶:۳۱ فیروزآبادی(ساکن شهرک)
خدا را شکر شهردارتون هم در انزمان بارجینی بوده و دیگه بهانه ندارید.جسد سیاخان افتخار بارجین و بارجینی رو بیرون بیارید مجددا با احترام به خاک بسپارید تا افتخار شهرتان بارجین بر همگان معلوم شود.
فیروزآبادی ساکن شهرک...مواظب حرف زدنت باش که میام جد وابادت زنده ومرده ات رو جلو چشمت میارم
پاسخ:
محسن جان خودتو کنترل کن
این چیزا ارزش عصبانیت ندارن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">