‌بارجین ما

(- پیامبر اکرم (ص) :«طلب علم بر هر مسلمانی واجب است ، همانا خدا جویندگان علم را دوست دارد . » (اصول کافی ج1/باب دوم/ص35)
‌بارجین ما
این وبلاگ خبری از زیر مجموعه های شبکه مجازی "میبد ما"است و هدف ما درج واقعیات کشور، استان و شهرستان میبد و محلات آن به خصوص بارجین می باشد.
درج هرگونه خبر از این وبلاگ با نام سایت مجازی" میبد ما "و آدرس اینترنتی www.meybodema.ir امکان پذیر می باشد.
عزیزان خواننده می توانند توسط ایمیل بارجین ما به آدرس barjinema@yahoo.com با ما ارتباط برقرار نمایند.
پیوندهای روزانه
بایگانی
پیام های کوتاه
مجلس‌نما، پویش ملّی و مردمی شفافیت داوطلبانه نامزدهای نمایندگی مجلس
آخرین نظرات

بارها شده وقتی پای حرف مردم می نشینیم از آنها حرفهایی می شنویم که حکایت از آن دارد در برخی از ادارات شهرستان با ارباب رجوع به خوبی رفتار نمی شود و مثل اینکه در ادارات هم جایی نیست که مردم نظر خود را بگویند.

همه ی این موارد مربوط به اجرا نشدن طرحی است با نام طرح تکریم ارباب رجوع ...



بسمه تعالی

چند سالیست پس از توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تکریم ارباب رجوع در ادارات و سازمانها، توصیه ی معظم له با مصوبه ای که در شورای عالی ادارات در سال 1381 به تصویب رسید؛ در قالب طرحی با همین نام در ادارات سطح کشور اجرایی شد.

ناگفته نماند که در میان اداراتی که اصلا اهمیتی به طرح مذکور نمی دهند، هستند اداراتی که به این طرح اهمیت داده و در اجرای آن کوشا هستند. برای نمونه می توان به اداره صنعت و معدن شهر یزد اشاره کرد.

در این اداره با نصب صندوق و همچنین فرم نظر خواهی، از مراجعه کنندگان این اداره درمورد برخورد کارمندان از ارباب رجوع نظر خواهی می کنند. سوالات مندرج در برگه نظر خواهی دو موضوع را شامل می شود؛ اول اینکه درمورد بهترین کارمند اداره سوال می شود و دوم اینکه درمورد بدترین کارمند اداره نیز از ارباب رجوع سوال می نمایند؛ تا با نظراتی که مراجعین می دهند بتوانند هر چه بهتر به مردم خدمت رسانی کنند.

اما سوال اینجاست که جایگاه این طرح در میان ادارات و سازمانهای دولتی و غیر دولتی شهرستان میبد کجاست؟؟

به نظر می آید که برخی از ادارات میبد اصلا نامی از این طرح هم به گوششان نرسیده است و همچنان برخی از کارمندانشان به هر نحو که می خواهند با ارباب رجوع برخورد می کنند و حاصل آن هم می شود نارضایتی هایی که از طرف مردم به گوش رسانه ها می رسد.

حال سوال اینجاست که چرا در ادارات میبد از طرح تکریم ارباب رجوع هیچ خبری نیست؟؟

آیا ادارات شهرستان نمی خواهند به مراجعین خویش احترام گذاشته و امکانات نظر سنجی را برای آنان فراهم آورند؟؟

با توجه به اینکه طرح تکریم ارباب رجوع توصیه ی مقام معظم رهبری و همچنین مصوبه شورای عالی ادارات کشور می باشد، امیدواریم در ادارات شهرستان میبد شاهد هرچه بهتر اجرا شدن این طرح باشیم.

البته ناگفته نماند که در میبد نیز هستند اداراتی که به بهترین نحو این طرح را اجرا می کنند و رضایت مردم را شرط اول کار خود قرار داده اند.

نویسنده:حفیظی

عکس:شهابی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۰۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">