‌بارجین ما

(- پیامبر اکرم (ص) :«طلب علم بر هر مسلمانی واجب است ، همانا خدا جویندگان علم را دوست دارد . » (اصول کافی ج1/باب دوم/ص35)
‌بارجین ما
این وبلاگ خبری از زیر مجموعه های شبکه مجازی "میبد ما"است و هدف ما درج واقعیات کشور، استان و شهرستان میبد و محلات آن به خصوص بارجین می باشد.
درج هرگونه خبر از این وبلاگ با نام سایت مجازی" میبد ما "و آدرس اینترنتی www.meybodema.ir امکان پذیر می باشد.
عزیزان خواننده می توانند توسط ایمیل بارجین ما به آدرس barjinema@yahoo.com با ما ارتباط برقرار نمایند.
پیوندهای روزانه
بایگانی
پیام های کوتاه
مجلس‌نما، پویش ملّی و مردمی شفافیت داوطلبانه نامزدهای نمایندگی مجلس
آخرین نظرات
شنبه, ۸ آبان ۱۳۸۹، ۰۶:۰۶ ق.ظ

مقایسه آماری سرعت اینترنت در ایران و جهان


آمار منتشرشده توسط بانک جهانی نشان می‌دهد که متوسط سرعت اینترنت در جهان در سال‌های گذشته در حال افزایش بوده و این آهنگ در ماه‌های پایانی سال ۲۰۰۹ در برخی مناطق حالت جهش به خود گرفته است. این در حالی‌ست که اینترنت کند ایران دائم دچار اختلال است. گروهی علت این اختلالات را سیاسی و دسته‌ای دیگر دلیل آن را فنی می‌دانند.به گزارش خبر گزاری سایوک به نقل از دویچوله بر اساس این آمار بین المللی ، سرعت جهانی اینترنت در سه ماهه‌ی آخر سال ۲۰۰۹ در مقایسه با سه‌ماهه‌ی سوم همین سال ۱۸ درصد و در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۰۸، حدود ۱۳ درصد رشد نشان می‌دهد.
در این مسیر، کره‌ی جنوبی با رشد ۳۰ درصدی و متوسط سرعت اینترنت ۶/ ۱۴ مگابیت بر ثانیه، پیشتاز است. جهش دوم را ایرلند انجام داده که در مدت مشابه سرعت متوسط اینترنت خود را با ۲۴ درصد افزایش به ۴/ ۵ مگابیت بر ثانیه رسانده است. بر اساس آمارهای بانک جهانی، هم‌چنین میزان سرمایه‌گذاری برخی کشورها در زیرساخت‌های ارتباطی و فن‌آوری‌های اطلاعات به قرار زیر است: بنگلادش در جنوب شرقی آسیا در فاصله‌ی سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸، سرمایه‌گذاری خود در این حوزه را از ۴/ ۲ درصد از تولید ناخالص ملی، به ۹ درصد رسانده است. مراکش در شمال آفریقا در همین مدت، سرمایه‌گذاری در حوزه‌های یادشده را حدودا دو برابر (از ۷/ ۶ درصد تولید ناخالص ملی به ۵/ ۱۲ درصد) کرده، سنگال در غرب آفریقا این تناسب را از ۷/۷ به ۸/ ۱۰ درصد رسانده و آفریقای جنوبی نیز از ۸ به ۱۰ درصد رسیده است. کشورهایی هم‌چون سنگاپور، کره و اردن نیز در مدت مشابه به طور متوسط سالانه بیش از ۸ درصد از تولید ناخالص ملی خود را به سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی ارتباطات اختصاص داده‌اند. این آمار در مورد کشورهای اسکاندیناوی که از سریع‌ترین اینترنت‌ها در جهان برخوردارند، در مدت زمان یادشده بین ۴ تا ۵/ ۶ درصد متغیر بوده است. البته نباید فراموش کرد که ۴ درصد از تولید ناخالص ملی نروژ (۴۵۱ میلیارد و ۸۳۰ میلیون دلار در سال ۲۰۰۸)، بر بیش از ۱۸ میلیارد دلار در سال بالغ می‌شود. در اروپا رومانی در زمینه‌ی اینترنت یکی از بهترین‌هاست. این کشور با حدود ۵/ ۲۱ میلیون نفر جمعیت، در سال ۲۰۰۸ تولید ناخالص ملی برای ۲۰۰ میلیارد و ۷۱ میلیون دلار داشته است. رومانی در فاصله‌ی سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ به‌طور متوسط ۵ درصد از این مبلغ را در توسعه‌ی مخابراتی و اینترنتی خود سرمایه‌گذاری کرده است. این کشور در جدول کشورهایی که در حال افزایش سریع زیرساخت‌های مخابراتی‌شان هستند، در مکان چهارم دنیا قرار دارد و با آهنگ ۱۲ درصدی، در حال افزایش ظرفیت‌های خود در این حوزه است.
منبع:http://www.cioocnews.com/read/newsID_62456.html
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۸/۰۸

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">