‌بارجین ما

(- پیامبر اکرم (ص) :«طلب علم بر هر مسلمانی واجب است ، همانا خدا جویندگان علم را دوست دارد . » (اصول کافی ج1/باب دوم/ص35)
‌بارجین ما
این وبلاگ خبری از زیر مجموعه های شبکه مجازی "میبد ما"است و هدف ما درج واقعیات کشور، استان و شهرستان میبد و محلات آن به خصوص بارجین می باشد.
درج هرگونه خبر از این وبلاگ با نام سایت مجازی" میبد ما "و آدرس اینترنتی www.meybodema.ir امکان پذیر می باشد.
عزیزان خواننده می توانند توسط ایمیل بارجین ما به آدرس barjinema@yahoo.com با ما ارتباط برقرار نمایند.
پیوندهای روزانه
بایگانی
پیام های کوتاه
مجلس‌نما، پویش ملّی و مردمی شفافیت داوطلبانه نامزدهای نمایندگی مجلس
آخرین نظرات
دوشنبه, ۹ اسفند ۱۳۸۹، ۰۱:۳۱ ب.ظ

نمونه موفق یک مسجد در زمینه فرهنگی+عکس

مساجد به عنوان مهمترین پایگاههای دینی و فرهنگی از دیر باز اهمیت زیادی داشته اند.

اما زمینه علمی و فرهنگی مساجد در طول تاریخ بیشتر خودنمایی کرده و همچنین بیشتر مورد پسند پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار(علیهما السلام) بوده است. به گونه ای که در حکایات آمده است که روزی حضرت رسول وارد مسجد شدند و دو گروه را مشاهده نمودند، یکی در حال عبادت و گروهی دیگر در حال مباحثه علمی پیامبر اکرم(ص) با گروهی نشستند که در حال علم آموزی بودند و فرمودند هر دو گروه خوب هستند ولی این گروه برتر است.

خوشبختانه در بسیاری از مساجد شهرستان میبد می بینیم که در کنار اعمال مذهبی برخی برنامه های فرهنگی نیز برگزار می شود که یکی از آنها را می توان مسجد المهدی بارجین دانست که در مجاورت بلوار شهید صدوقی قرار گرفته است تا مسافران نیز از این فضای معنوی استفاده برند.

الحمدلله که فعالیت های بسیاری در این مسجد برگزار می گردد که در اینجا به گوشه ای از این فعالیتها اشاره می کنیم. که انشا الله به عنوان الگویی برای دیگر مساجد مطرح شود.

1.ایستگاه مطبوعاتی:تهیه چند مجله و روزنامه و قرار دادن آنها در محلی برای مطالعه نمازگزاران و بالا بردن اطلاعات روز آنها

2.حدیث هفته:در فرهنگ دینی ما درباره هر موضوعی حدیثی وجود دارد که می توان هفته ای یک بار یکی از آنها را برای نمازگزاران گذاشت تا آنها را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

3.متاسفانه یکی از مواردی که در کشور ما کم هست و همچنین مورد تاکید مقام معظم رهبری، امام خامنه ای نیز هست فرهنگ کتاب و کتابخوانی است که مساجد می توانند با احداث کتابخانه های کوچک و بزرگ در این امر مهم نقش بزرگی را ایفا کنند.

در پایان هم گله و شکایتی از برخی از متولیان بعضی از مساجد داریم که با وجود اینکه مسجد دارای بنایی باشکوه و زیبا و درخور شان یک مسجد و با مستمعین زیاد که عمده آنها هم جوانان هستند در مسجد هیچ گونه فعالیت فرهنگی و علمی مشاهده نمی شود ویا اگر هم هست بسیار کم

امیدواریم که همچنین مساجدی با الگو گرفتن از این مسجد گامی در پیشرفت روند فرهنگی مساجد بردارند.

.................................................................................

منتظر نظرات وپیشنهادات شما هستیم

نظرات (۱)

۰۹ اسفند ۸۹ ، ۲۳:۱۹ گروه جهادی محسنین
محرومیت زدایی عقیده و راه و رسم زندگی ماست -امام خمینی (ره)
گروه جهادی محسنین برگزار می کند:
اردوی جهادی نوروز 90
جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آدرس
www.autjahadi.blogfa.com
مراجعه کنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">