‌بارجین ما

(- پیامبر اکرم (ص) :«طلب علم بر هر مسلمانی واجب است ، همانا خدا جویندگان علم را دوست دارد . » (اصول کافی ج1/باب دوم/ص35)
‌بارجین ما
این وبلاگ خبری از زیر مجموعه های شبکه مجازی "میبد ما"است و هدف ما درج واقعیات کشور، استان و شهرستان میبد و محلات آن به خصوص بارجین می باشد.
درج هرگونه خبر از این وبلاگ با نام سایت مجازی" میبد ما "و آدرس اینترنتی www.meybodema.ir امکان پذیر می باشد.
عزیزان خواننده می توانند توسط ایمیل بارجین ما به آدرس barjinema@yahoo.com با ما ارتباط برقرار نمایند.
پیوندهای روزانه
بایگانی
پیام های کوتاه
مجلس‌نما، پویش ملّی و مردمی شفافیت داوطلبانه نامزدهای نمایندگی مجلس
آخرین نظرات
چهارشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۰، ۰۶:۱۷ ب.ظ

کمربند ایمنی یا کمربند خطر؟!

بسمه تعالی
مدتی است که قانون جدید راهنمایی و رانندگی به اجرا گذاشته شده و در آن بر بازدارندگی جرائم تاکید زیادی شده است. یکی از موادی که در این قانون بر آن تاکید شده،بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان خودرو می باشد که نبستن آن جریمه ای 30000تومانی به اضافه نمره منفی در پی دارد.
اما متاسفانه در سفری که اخیرا داشتم متوجه نکته ای تامل برانگیز در این رابطه شدم.
بستن کمربند در اتوبوسهای مسافرتی نیز اجباری می باشد و اگر سرنشینان کمربند خویش رانبندند باید جریمه را خود بپردازند.
رانندگان اتوبوسهایی که صندلیهای آنان مجهز به کمربند نیست نیز موظفند صندلی های اتوبوس را به کمربند ایمنی استاندار تجهیز نمایند. اما چیزی که بنده مشاهده نمودم خلاف این واقع بود.
متاسفانه برخی از رانندگان برای ارزان تمام شدن هزینه های نصب کمربند بر روی صندلی ها از کمربند هایی استفاده می کنند که نه تنها استاندارد نیست بلکه بسیار خطرناک نیز میباشد.
کمربندهایی که بیشتر شبیه به بند کیفهای مدرسه می مانند تا کمربند ایمنی!!!
از معایب اینگونه کمربندها می توان به عدم کیفیت مناسب بندها، استاندارد نبودن قفلهای کمربند(به راحتی از هم جدا و باز می شوند.)، قابل تنظیم نبودن و بزرگ بودن کمربندکه به هیچ وجه جلوی پرتاب شدن سرنشین را در تصادفات نمی گیردف و .... اشاره کرد.
لذا اولا از رانندگان خواهشمندیم که وسایل نقلیه خود را به کمربند های استاندارد و مطمئن مجهز نمایند.تا اگر موقعی حادثه ای پیش آمد ضرر نبینند.
و ثانیا از پلیس راهنمایی و رانندگی می خواهیم که در بازرسی از اتوبوسها و وسایل نقلیه عمومی فقط به دارا بودن کمربند اکتفا نکنند؛بلکه به استاندارد بودن آن نیز توجه نمایند و با رانندگان متخلف شدیدا برخورد نمایند چرا که جان انسان چیزی نیست که بشود به سادگی از آن گذشت و با آن بازی کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۰/۱۱/۰۵
م- حفیظی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">