‌بارجین ما

(- پیامبر اکرم (ص) :«طلب علم بر هر مسلمانی واجب است ، همانا خدا جویندگان علم را دوست دارد . » (اصول کافی ج1/باب دوم/ص35)
‌بارجین ما
این وبلاگ خبری از زیر مجموعه های شبکه مجازی "میبد ما"است و هدف ما درج واقعیات کشور، استان و شهرستان میبد و محلات آن به خصوص بارجین می باشد.
درج هرگونه خبر از این وبلاگ با نام سایت مجازی" میبد ما "و آدرس اینترنتی www.meybodema.ir امکان پذیر می باشد.
عزیزان خواننده می توانند توسط ایمیل بارجین ما به آدرس barjinema@yahoo.com با ما ارتباط برقرار نمایند.
پیوندهای روزانه
بایگانی
پیام های کوتاه
مجلس‌نما، پویش ملّی و مردمی شفافیت داوطلبانه نامزدهای نمایندگی مجلس
آخرین نظرات
جمعه, ۲۸ آبان ۱۳۸۹، ۱۲:۲۱ ب.ظ

خواهشی از میرباقری

«آقای میرباقری عزیز، لطفا حضرت عباس را نشان نده برادر»

پی نوشت ۱: نشان دادن چهره حضرتش خلاف شرع نیست ولی شاید خلاف عرف باشد. یادم هست سال گذشته با همین دلایل تمام هیئت ها از حمل کردن و نصب کردن تمثال های ساختگی از ایشان ممنوع شدند و با آنها خیلی جدی برخورد شد. الان قضیه چه فرقی کرده است؟

پی نوشت ۲: با تمام احترامی که برای بازیگر این نقش و تمام بازیگران قائلم ولی قبلا هم دیده ایم که کسی جای شخصیتی معنوی بازی می کند و بعدتر نقش های دیگرش را کنار آن می گذارند و سو استفاده می کنند.

پی نوشت ۳: به هر حال کاملا واضح است که عده ای از مذهبیون با نمایش چهره حضرت در این سریال مخالف هستند و پس از نمایش آن مشکلاتی پیش خواهد آمد. پیش بینی بنده این است که دوستان مداح و هیئتی ها این مساله را بر نمی تابند. خیلی دیگر از مذهبی ها هم دوست ندارند چهره کسی به عنوان حضرت عباس در ذهن شان بنشیند و از همین الان روی علاقه ای که به سریال دارند گفته اند که فقط آن قسمت های خاص مربوط به کربلا را تماشا نمی کنند. خوب این چه کاری است که چنین اختلافی ایجاد کنیم، برادر؟ در نمایش دادن چهره ایشان چه چیز بزرگی کسب می کنیم و چقدر به اهداف سریال کمک می کند که حاضریم چنین ریسکی را بپذیریم؟

پی نوشت ۴: بعد از پخش این قسمت ها خیلی ها در مجالس روضه با شنیدن روضه حضرت اباالفضل یاد چهره این بازیگر می افتند که این خراب کننده ست. و اصلا خوب نیست. و کم سن و سال تر ها هم تا آخر عمر چهره حضرت را این چنین تصور می کنند و می شناسند. اتفاقی که درباره میرزا کوچک خان جنگلی، مالک اشتر، حضرت یوسف و دیگران پیش تر برای هم نسلان من افتاده است. این اتفاق درباره حضرت عباس به نظرم عواقب خوبی نداشته باشد.

پی نوشت ۵: بخواهیم یا نخواهیم، حضرت معصوم باشند یا نباشند برای مردم ایران شخصیتی فوق العاده مقدس و برجسته هستند. متاسفانه در این زمینه حتی باید گفت مقام ایشان نزد برخی از مردم به اشتباه از برخی امامان معصوم ما بالاتر تصور می شود. حتی این قضیه شامل شیعیان نیست و بارها درباره مسیحی ها و ارمنی های مرید حضرت شنیده ایم. بهتر نیست به احترام همین باورهای مردم هم که شده، چهره حضرت عباس را هم مثل معصومین در تلویزیون نشان ندهیم.

پی نوشت ۶: شاید خیلی بی ربط نباشد که همین جا انتقاد دیگری هم مطرح شود. در همه تیتراژهای سریال ها و فیلم ها کارگردان، نامش برجسته تر از دیگران است. ولی آیا باید نام کارگردان در دستان حضرت ابالفضل و با آب بالا بیاید و موج بخورد؟! به نظرتان کمی سخیف نیست که حضرتش نام جنابعالی را بالا می آورند! اگر آن دست ها متعلق به کس دیگری است عذرخواهی می کنم. در عین حال به گمانم آن صحنه، این را به ذهن همگان متبادر می کند.

نظرات (۱)

فقط میتونم بگم بلاگ شما عالیه!یه انتقاد ازت دارم؟میتونستی قالب زیباتری بزاری
اگه هم خواستی به من سر بزنید میتونید مطالب رو بخونید و در مورد اونا نظر بدیندوس ندارم بهم بگین بلاگم عالیه فقط اون چیزی که به نطرت میرسه بگو

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">